دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان ایلام بيشتر

مدیرکل استاندارد ایلام نقش استاندارد در کاهش قاچاق را توصیف کرد

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق ارز و کالا در برنامه رادیویی راه سربلندی از صدای مرکز ایلام، حضور پیدا کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد، مهناز همتی دراین برنامه با اشاره به نقش سازمان استاندارد به عنوان مسئول کنترل کیفیت و استاندارد افزود: سازمان استاندارد نقش مهمی در بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی و به تبع آن کاهش قاچاق ایفا می کند.
وی گفت: سابقه و برند کالا یک عامل مهم در ایجاد اطمینان از کیفیت است و در این حوزه  سازمان استاندارد می تواند با همکاری سازمان توسعه و تجارت  شرکت ها و سازمان ها را با هر توانایی رتبه بندی کند و بر اساس این رتبه بندی محدودیت ایجاد کند تا از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.
همتی در ادامه تصریح کرد: بخش تولید نه فقط سرعت در تولید را مطرح می کند بلکه همزمان ارتقا کیفیت در تولید را مد نظر دارد.
وی با اشاره به اینکه برای شکستن تحریم ها لازم است تنوع در تولید را بالا ببریم و خام فروشی را کنار بگذاریم افزود: تقویت آزمایشگاه های استاندارد، تقویت بنیه کارشناسان فنی و توجه به مولفه های استاندارد عواملی است که باعث ارتقا کیفیت تولیدات داخل و جلوگیری از ورود کالای بی کیفیت و قاچاق می شود.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل، گفتنی است: صرف هزینه و وقت بر روی مبحث استانداردسازی در واقع سرمایه گذاری در حوزه ارزشمندی محسوب می شود که نتایج آن طی سال های آتی به نفع رفاه مردم و اقتصاد کشور خواهد بود و از این رو می بایست هرچه بیشتر مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.