دسترسی سریع

برگزاري دومین جلسه شوراي استاندارد استان و تقدیر از واحد تولیدی نمونه استانی ایلام با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد استان ایلام،  در اولین روز از هفته استاندارد، دومین جلسه شوراي استاندارد استان در سال ۹۹با حضور سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، همتی مدیرکل استاندارد و ساير اعضای اين شورا بصورت حضوری و ویدئوکنفرانس در سالن شهيد رجایی استانداری برگزار گرديد.
سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست شورای استاندارد استان ایلام اظهار داشت: مالکان ساختمان ها و دستگاه های اجرایی جهت نصب آسانسور باید از شرکت هایی که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) هستند، دعوت کنند.
استاندار ایلام گفت: جهت مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از آلودگی هوا همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی استان ملزم به اخذ گواهی معاینه فنی موتورخانه‌ها هستند.
وی یادآور شد: یکی از الزامات پروانه پایان کار شهرداری علاوه بر تایید فاکتور های فنی، باید شرکتی که نصب آسانسور آن ساختمان را برعهده دارد آن شرکت جزو شرکت های مجوزدار سازمان صمت باشد.
وی با بیان اینکه برای ساخت یک آپارتمان، یک گروه فنی متشکل از واحد برق، واحد سازه و سایر قسمت ها نیاز است، افزود: در کنار این واحد ها باید واحدی مجری مستقیم نظارت بر استاندارد سازی آسانسور بعنوان یکی از قسمت های مهم ساختمان معرفی شود
استاندار ایلام با اشاره به این نکته که قانون صریح و روشنی جهت الزام شرکت های نصب آسانسور و مالکان ساختمان ها که پس از اخذ گواهی اولیه استاندارد، گواهی بازرسی ادواری خود را دریافت و سالانه آن را تمدید کنند وجود ندارد، افزود: مالکان و شرکت های غیر مجاز پس از اخذ گواهی اولیه استاندارد نصب آسانسور آن را رها می کنند که ادامه این رویه می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.
مدیرکل استاندارد استان ایلام نیز گفت: در استان ایلام تنها ۱۳ شرکت نصب آسانسور معتبر با مجوز سازمان صمت در حال فعالیت هستند و مابقی شرکت های نصب آسانسور در استان تاکنون مجوزی دریافت نکرده اند.
مهناز همتی تاکید کرد: مالکان آپارتمان ها و دستگاه های اجرایی جهت نصب آسانسور در ساختمان‌ها باید از شرکت های مجاز استان که دارای مجوز از سازمان صمت هستند استفاده کنند.
همتی گفت: با توجه به اهمیت نصب آسانسور در ساختمان ها و دستگاه های اجرایی، مالکان و نصاب های آسانسور، ضمن دریافت گواهی اولیه باید گواهی بازرسی ادواری خود را تمدید کرده و دریافت کنند.
همتی یادآور شد: در بحث استانداردسازی آسانسور ها، به دلیل عدم الزام جهت بازرسی ادواری و همچنین نیاز به درخواست نصاب جهت بازرسی ادواری آسانسور، امسال از بین ۵۶۹ آسانسور در استان که گواهی اولیه نصب برای آنان صادر شده، تنها ۱۳ مورد اقدام به بازرسی ادواری کرده اند.
وی اضافه کرد: در بحث  معاینه فنی موتور خانه دستگاههای اجرایی نیز به علت مستهلک شدن برخی موتورخانه های ادارات در طول زمان، در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین خطرات احتمالی ، این دستگاهها باید جهت معاینی فنی اقدام و گواهی معاینه فنی موتور خانه ها را دریافت کنند.
گفتنی است در پایان این نشست از مدیر واحد تولیدی سیمان ایلام بعنوان واحد تولید نمونه استانی تقدیر شد.
 

سایر تصاویر: