دسترسی سریع

خدمات بخش نظارت بر اجرا
10031457100                 صدور ، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد
مسئول ارائه خدمت
ردیف پست سازمانی مسئول ارائه
تلفن تماس
08432225955-6
1 رئیس اداره اجرای استاندارد
آقای پالیزبان
 
داخلی: 120
شرح زیرخدمت
کد زیر خدمت:  10031457100 
نام زیر خدمت : صدور ، تمدید ، تعلیق و ابطال پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد
شرح زیرخدمت : 
صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی Isom.inso.gov.ir  انجام می پذیرد. پس از ثبت درخواست صدور پروانه  در کارتابل مخصوص هر  واحد تولیدی توسط شناسه و رمز عبور در این سامانه توسط خود واحد ، فرایند نمونه برداری ، بازرسی و آزمون انجام پذیرفته و تمام مراحل در کارتابل واحد تولیدی قابل پیگیری و مشهود میباشد. نهایتا پس از مطابقت محصول نمونه برداری شده ، پروانه استاندارد ملی برای مدت 3 سال برای واحد تولیدی صادر می گردد.
در صورت تداوم کیفیت و استمرار تولید محصول با الزامات اعتبار پروانه برای مدت 3 سال ، به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی Isom.inso.gov.ir  انجام می پذیرد.
در صورت عدم رعایت الزامات قانونی و استاندارد و کسب 90 امتیاز منفی ناشی از مغایرتهای کیفی مطابق با روش اجرایی نسبت به تعلیق پروانه استاندارد  اقدام خواهد شد. به مدت 3 ماه به واحد تولیدی یا خدماتی جهت رفع نقص مهلت داده می شود.تمامی مراحل به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی  Isom.inso.gov.ir انجام می پذیرد. و واحد تولیدی در کارتابل خود مشاهده و پیگیری می کند. در صورت رفع نواقص از سوی واحد تولیدی یا خدماتی نمونه برداری از تولید انجام شده و  رفع تعلیق به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت.
در صورت عدم رعایت الزامات قانونی و استاندارد و کسب 120 امتیاز منفی ناشی از مغایرتهای کیفی مطابق با روش اجرایی یا عدم اقدام جهت رفع تعلیق نسبت به ابطال پروانه استاندارد  اقدام خواهد شد و واحد تولیدی در کارتابل خود مشاهده و پیگیری می کند. در صورت رفع نواقص از سوی واحد تولیدی یا خدماتی نمونه برداری از تولید انجام شده و  ابطال به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت.
در صورتی که کالا یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری باشد واحد تولیدی یا خدماتی مجاز به تولید ، توزیع، انبارش و تبلیغات نخواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه از موارد فوق، اقدامات قانونی از سوی اداره کل صورت می پذیرد.
شهروندان و آحاد مردم می توانند جهت دریافت اطلاعات پروانه علامت استاندارد کالاها و خدمات شماره 10 رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به شماره 10001517 فرستاده و اطلاعات مورد نظر را به صورت پیامکی دریافت کنند و نیز میتوانند از طریق کد USSD=*4# نیز اطلاعات پروانه را دریافت نمایند .همچنین از طریق اپلیکیشن دولت همراه و نصب آن بر روی سیستم عامل موبایل استعلام کد 10 رقمی و کسب اطلاعات پروانه امکان پذیر می باشد.
ذینفعان : 
ذینفعان این خدمت آحاد مردم ، واحد های تولیدی  هستند که با آسودگی خاطر و اطمینان کامل نسبت به استفاده از کالا و خدمات دارای نشان ملی استاندارد اقدام می نمایند.
آدرس سامانه : 
تمامی مراحل به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی  Isom.inso.gov.ir انجام می پذیرد.
 














































مستندات مورد نیاز
 
قوانین و مقررات

سئوالات متدوال
 
راهنما سامانه های مرتبط

 نحوه ارتباط با مسئول خدمت و هزینه خدمت
 
نمودار و مراحل گردش کار


  

 
 10031457101      نظارت بر کیفیت خدمات مشمول استاندارد شامل آسانسور ،تجهیزات موجود در شهربازی ها ،دیگهای   بخار،ترمینال جایگاه عرضه سوخت گاز CNG،واحدهای انرژی بر ،سردخانه ،خودرو و نیرو محرکه
مسئول ارائه خدمت
ردیف پست سازمانی مسئول ارائه
تلفن تماس
08432225955-6
1 کارشناس مسئول امور استاندارد
آقای فرهادبیگی
آقای پالیزبان
 
داخلی: 466
شرح زیرخدمت
کد زیر خدمت:   10031457101
نام زیر خدمت : نظارت بر کیفیت خدمات مشمول استاندارد شامل آسانسور ، تجهیزات موجود در شهربازی ها ، دیگهای بخار ، ترمینال جایگاه عرضه سوخت گاز CNG ، واحد های انرژی بر ، سردخانه ، خودرو و نیرو محرکه
نظارت بر ایمنی آسانسور های برقی : 
شرح زیرخدمت
 : 
کلیه شرکتهای دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور  می توانند نسبت به ثبت درخواست های انجام بازرسی جهت آسانسورهای منصوبه در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به آدرس Lift .inso.gov.ir  انجام می شود.
پس از تعیین شرکت بازرسی به صورت اتوماتیک بر اساس امتیاز شرکتهای بازرسی تایید صلاحیت شده در استان توسط سامانه ، شرکت بازرسی  نسبت به بازرسی آسانسور اقدام نموده و گزارش بازرسی را در سامانه ثبت و به شرکت نصاب و مالک اعلام میکنند.بعد از رفع نقص و عدم انطباق ها و اعلام به شرکت بازرسی و بازرسی مجدد در صورت تایید ایمنی آسانسور بر اساس استاندارد 1-6303  گواهی ایمنی در سامانه ثبت و پس از تایید کارشناس استاندارد نامه تاییدیه ایمنی نهایی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به شهرداری مربوطه ارجاع میگردد. کلیه تاییدیه ها به صورت الکترونیکی جهت امنیت بیشتر توسط سامانه بازرسی آسانسور انجام می پذیرد.
کلیه اقدامات فوق بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد و روش های اجرایی و دستور العمل های جاری در سازمان ملی استاندارد صورت می پذیرد.
ذینفعان : 
ذینفعان این خدمات واردکنندگان ، سازندگان قطعات آسانسور ، صاحبان و مالکین آسانسور ، شرکتهای دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور و در مجموع کلیه آحاد جامعه که از آسانسور بهره برداری میکنند، میباشند.
آدرس سامانه : 
کلیه خدمات این بخش به غیر از بازرسی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه نظارت بر ایمنی آسانسور و مدیریت بازرسی به آدرس Lift .inso.gov.ir  انجام می شود.
نظارت بر تجهیزات تفریحی : 
شرح زیرخدمت
 : 
استاندارد ساخت و بازرسی تجهیزات تفریحی اجباری بوده و کلیه تولیدکنندگان تجهیزات تفریحی نسبت به ثبت درخواست های انجام بازرسی ساخت وسایل تفریحی تولیدی خود  و نیز صاحبان و بهره برداران این تجهیزات نیز برای ثبت درخواست بازرسی بهره برداری در سامانه از طریق کارتابل خود اقدام نموده ، پس از تعیین شرکت بازرسی توسط سامانه و ارجاع کار به کارتابل شرکت بازرسی ، این شرکتها بازرسی را انجام داده و گزارش بازرسی را در سامانه ثبت می نمایند.تولید کنندگان ، صاحبان و بهره برداران وسایل تفرحی با رفع عدم انطباق های بازرسی و انجام بازرسی مجدد گواهینامه یا مجوز بهره برداری از وسایل تفریحی را دریافت می نمایند گواهینامه ها یا مجوز ها در سامانه ثبت و قابل پیگیری می باشد.
کلیه اقدامات فوق بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد و روش های اجرایی و دستور العمل های جاری در سازمان ملی استاندارد صورت می پذیرد.
ذینفعان : 
ذینفعان این زیرخدمت تولید کنندگان تجهیزات تفریحی ، صاحبان و بهره برداران تجهیزات تفریحی و کلیه آحا جامعه که از تجهیزات تفریحی استفاده می نمایند، می باشند.
آدرس سامانه : کلیه خدمات این بخش به غیر از بازرسی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد تجهیزات تفریحی به آدرس : isad.inso.gov.ir  انجام می پذیرد.آحاد جامعه که از آسانسور بهره برداری میکنند، می باشند  انجام می پذیرد.آحاد جامعه که از آسانسور بهره برداری می کنند می باشند.


 
نظارت بر تایید نوع خودرو و نیرو محرکه:
شرح زیرخدمت
 : 
پس از درخواست واحد تولیدی مبنی بر اخذ گواهی تایید نوع در سامانه نظارت بر اجرا از طریق کارتابل شرکت ، شرکت بازرسی نسبت به بازرسی اقدام نموده و پس از تایید اطلاعات بازرسی را در سامانه وارد نموده و به کارتابل کارشناس اداره کل ارجاع میدهد ، پس از تایید کارشناس و ارجاع به سازمان ملی استاندارد و تایید سازمان گواهی تایید نوع  در سامانه صادر میگردد.
کلیه اقدامات فوق بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد و روش های اجرایی و دستور العمل های جاری در سازمان ملی استاندارد صورت می پذیرد.
ذینفعان : 
ذینفعان این زیر خدمت واحد های تولیدی و آحاد مردم جامعه میباشند.
آدرس سامانه 
کلیه فرآیندهای  این بخش ، از طریق شرکت های بازرسی تایید شده و سازمان ملی استاندارد و به صورت الکترونیکی در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به آدرس isom.inso.gov.ir انجام می پذیرد.
 
نظارت بر بررسی انطباق معیار مصرف انرژی:
شرح زیرخدمت
 : 
واحد های تولیدی مربوطه در خواست خود را به صورت الکترونیکی در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به آدرس isom.inso.gov.ir ثبت نموده و پس از بازرسی توسط شرکت های تایید صلاحیت شده ، و ثبت نتیجه در سامانه و تایید کارشناسان استان و سازمان رتبه انرژی فراورده انرژی بر جهت درج در لیبل انرژی به واحد تولیدی اعلام میشود.
شهروندان و آحاد مردم میتوانند جهت دریافت اطلاعات پروانه علامت استاندارد کالاها و خدمات شماره 10 رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به شماره 10001517 فرستاده و اطلاعات مورد نظر را به صورت پیامکی دریافت کنند.
ذینفعان : 
ذینفعان این زیر خدمت تولید کنندگان  فراورده هایی که جزء صنایع انرژی بر هستند ، وزارت نفت و نیرو ، سابا ، کلیه آحاد جامعه و مصرف کنندگان انرژی میباشند
آدرس سامانه :
سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به آدرس: Isom.inso.gov.ir
 

 
مستندات مورد نیاز
 
قوانین و مقررات

سئوالات متدوال
 
مدت زمان انجام خدمت:نا مشخص
 
هزینه های موردنیاز خدمت: هزینه بازرسی مطابق تعرفه های سازمان ملی استاندارد ایران
 
نمودار و مراحل گردش کار استاندارد سازی شهربازی ها
نمودار و مراحل انجام کار استانداردسازی آسانسور
مراحل دریافت مجوز بهره برداری شهربازی